Relacje z najemcami
Jak budować relacje z najemcami?
Zarządzanie najmem może być ciągłą walką.
Może wiązać się z likwidowaniem problemów, które nigdy nie powinny się pojawić. Kontakt z najemcą może przypominać próbę dodzwonienia się do prezydenta, a przeprowadzanie przewidzianych w umowie procesów może być równie przyjemne, jak przejście boso po rozżarzonych węglach…
Może, ale nie musi. Zarządzanie najmem może być również udaną współpracą w przyjaznych warunkach. Potrzebne są odpowiednie relacje.
Co robimy, żeby zarządzanie najmem długoterminowym było maksymalnie efektywnie?
Stawiamy na sprawną komunikację.
W dużej mierze jest to komunikacja pisemna, czyli mailowa. Staramy się odpowiedzieć na każdy mail możliwie jak najszybciej.
Wierzymy, że nawet informacja o braku informacji jest lepsza od braku informacji 🙂
Lepiej jest żyć z najemcą w przyjaźni, niż w konflikcie. Najemcy są przecież istotni nie tylko dla nas, ale także dla inwestorów.
Co robimy, żeby zaspokajać potrzeby różnych grup najemców?
Żeby zaspokajać potrzeby i unikać niepotrzebnych konfliktów, szczególną uwagę przykładamy do weryfikacji najemców. Dzięki temu z powodzeniem wynajmują u nas mieszkania zarówno studenci, jak i rodziny.
Kiedy najemcy zgłaszają nam problemy, kiedy sygnalizują, że z kimś się nie dogadują – natychmiast reagujemy.
Informujemy również najemców o ich obowiązkach. Najemcy wiedzą, że powinni je skrupulatnie wypełniać. Dzięki temu wszystkim żyje się prościej 🙂
Jak na co dzień poprawiamy komfort naszych najemcom?
Od ponad trzech lat korzystamy z systemu obsługi najmu, dzięki któremu prościej jest nam dbać o wygodę najemców.
To narzędzie jest genialną automatyzacją naszych procesów, począwszy od kontaktu z właścicielami, aż do kontaktu z najemcami. Maksymalnie upraszcza wszelkie formalności, co jest ułatwieniem dla naszych najemców w kwestii płatności za przedmiot najmu.
Najemca nie musi podpisywać umowy papierowej, nie musi przyjeżdżać do naszego biura. Po udostępnieniu wszystkich koniecznych danych podpis jest elektroniczny – po weryfikacji tożsamości najemca może podpisać umowę zdalnie. W każdej chwili najemca może sprawdzić, do kiedy trwa umowa najmu i w jaki sposób będą rozliczane media.
Zdarzają się przypadki, kiedy po przekazaniu najemcy umowy elektronicznej, okazuje się, że najemca w kontakcie z urzędem potrzebuje podpisu ręcznego. Dlatego każdy najemca, który potrzebuje podpisu ręcznego, otrzyma go w naszym biurze.
Staramy się zapewniać najemcom maksymalnie komfortowe warunki. Dbamy o schludny przedmiot najmu. W sprawach bieżących najemcom pomaga serwis remontowo-sprzątający. W razie potrzeby sami jeździmy do najemców, żeby czuli nasze wsparcie.
Robimy to wszystko, żeby najemcy mogli uniknąć niedogodności, a inwestorzy niepotrzebnych nerwów.
Jeśli sam jesteś inwestorem, sprawdź nas i przekonaj się, że wynajem mieszkania może nie sprawiać Ci już więcej problemów 🙂